2014 - DUBAI

Sunset

// bilder: dubai vinterferien 2014 //

Det er nesten bare bilder fra gamle reiser på bloggen for tiden, men det er fordi jeg aldri ble ferdig blogget før jeg sluttet. Har hatt flere innlegg liggende i mapper på iphoto. Derfor blogger jeg de nå. Det kommer nok til å komme litt andre type innlegg senere, og tenkte også kanskje å lage en video - i og med at jeg har fått nytt rom. Men tenker uansett at det er bedre å blogge med bilder som jeg tok for en liten stund siden, og som jeg aldri har blogget - enn at jeg legger ut noen som eg tar nå som blir halv bra. I

Dubai

I og med at macen min ikke har funket har jeg ikke hat tilgang til IPhoto. I går gikk jeg gjennom bildene jeg hadde der, og da fant jeg noen av bildene fra Dubai. Jeg savner dette så mye - varmen, stedet og alt. Kan nesten ikke tro at det snart er 1 helt år siden sist jeg var der. Var der vinterferien 2014, men jeg skal ut å reise denne vinterferien også. Denne gangen til Spania, og der skal jeg på spanskskole hele uken. Reiser sammen med familie, og Thea. Lurer veldig på hvordan det blir, og håper det blir noe fritid og ikke bare skole hele uken.

påskeaften

God morgen! Denne ferien har gått så utrolig fort, og reiser mest sannsynlig hjem i morgen. Heldigvis er dere ikke lenge til 1.mai helgen, så da blir det også en liten ferie. I dag skal vi gå langrenn, og nyte den siste hele dagen på fjellet.

throwback.

Her kommer litt mobilbilder fra Dubai i Februar. Som jeg savner den ferien, og det stedet. Tror faktisk ikke det finnes et annet sted som er så perfekt for meg. Både shopping, sol og strand. Perfekt! Er forsatt på fjellet, og derfor må jeg blogge fra mobilen, så er ikke så stort utvalg jeg har av bilder. Bilder jeg tar her får jeg heller ikke lastet over på macen fordi iPhoto ikke fungerer. Såå derfor får dere litt mobilbilder.

H.A.I.R

Her er enda noen flere bilder jeg tok med Fam. Flere kommer i løpet av uken.

clouds.

bilder fra flyet til Spania

beach.

bilde fra Dubai

everything

Har gått gjennom noen bilder jeg fant på bildestrøm. Noen bilder fra Dubai, Spania og generelt reiser. Elsker å gå gjennom gamle bilder, og når man er på fjellet får man ekstra god tid til det.

Oj, ikke noe blogging de siste dagene. Har bare vært opptatt av helt andre ting. Nå sitter jeg å forhåndsinnstiller noen innlegg til dere, mens jeg er i Spania. For jeg reiser allerede i morgen tidlig, og da er det snakk om veldig tidlig. Fride og Thea kommer hit om noen timer, og skal stå opp allerede rundt fire tiden i natt. Tenk om jeg ikke klarer å stå opp. Gleder meg så ufattlig mye til dette, for det kan jo ikke bli noe bedre enn tre jenter på tur i Spania, og ihvertfall når det er snakk om disse jentene. Tror det kommer til å bli en super liten helg. Kommer hjem på mandag, så det er en liten tur. men vi skal utnytte dagene når vi er der, der er det ikke noe tvil om.

Underwater

Før jeg reiste til Hellas i sommer så kjøpe jeg med et undervannskamera. Synes det er så morsomt å ta bilder under vann, og synes også at bildene til tider kan bli ganske kule. Tok noen få da jeg var i Dubai som jeg tenkte å vise dere. Er det noen av dere som har undervannkamera?

Fikk ikke delt dette innlegget med dere i går, glemte faktisk helt å poste det. Som dere kanskje ser så har jeg hoppet over dag 5, det gjorde jeg fordi jeg omtrent tok null bilder den dagen. Derfor går jeg rett over på dag nummer seks. Denne dagen dro vi også en tur inn til sentrum, og tok en aller siste tur innom dubai mall.

Etter skolen i dag har jeg "øvd" til naturfag med Fride. Ikke det at øvingen ble akkurat som ønsket, men vi prøvde i hvert fall. Kommer nok til å prioritere å øve på det de neste dagene framover. Må nesten det nå som jeg virkelig må jobbe med avgangs fagene. I morgen skal jeg en liten tur å møte Mia. Det er så alt for lenge siden jeg har vært sammen med henne, så det kommer til å bli så utrolig hyggelig å snakke litt med henne igjen. Men, jeg har masse bilder jeg fortsatt ikke har fått delt med dere, så kan hende jeg forhåndsinnstille noen innlegg nå slik at det kommer noen innlegg mens jeg må jobbe med naturfag

Dager som dette savner jeg virkelig å være på reise, og når jeg bruker så mye tid på å redigere bilder fra Dubai til bloggen så savner jeg det bare mer og mer. Men, om alt går etter planen skal jeg en ur til spania om ca 3 uker, og det kan jeg ikke klage på. Så i mellom tiden får jeg bare overleve med det være vi har her hjemme.

__

Noen bilder fra den fjerde dagen i Dubai. Denne dagen brukte vi til å sole oss ved bassenget. Savner det allerede så mye, og det er bare en uke siden jeg kom hjem.

__

Jeg glemmer så alt for fort. Har allerede glemt hva vi gjorde disse dagene, så måtte gå gjennom bildene en siste gang for å huske. Den andre dagen tilbrakte vil ved stranden, men dro litt senere på dagen inn til Dubai sentrum. En tur som faktisk tar opp til en time. Vi bodde nemlig i nabo emiratene som har navnet Ajman. I og med at turen inn til Dubai var så lang tilbrakte vi bare annen hver dag der. Den andre dagen dro vi til Dubai mall, og brukte noen timer der. Vi har jo hvert der en gang tidligere, og vi kjente oss for igjen. Derfor var det ikke like vanskelig som første gang å finne seg fram (noe som var godt i og med at det er verdens største kjøpesenter). Etter dette dro vi for å spise, og øverst på det hotellet var det en helt utrolig flott utsikt hvor vi kunne se ut over hele byen. Tenkte kanskje å vise de bildene i et annet innlegg om det er ønsket.

Den tredje dagen tilbrakte vi ved bassenget på hotellet. Som dere kan se på noen av bildene var i været helt på topp denne dagen, og det var litt i overkant mye vind. Derfor valgte vi å ligge ved bassenget. Det var jo heller ikke så verst må jeg si. Det hotellet vi bodde på hadde alt, kunne ikke tenkt meg et bedre sted å bo.

OSLO - DUBAI

Her er noen bilder fra reisen - Oslo til Dubai. Jeg er en av de personene som tar bilder av ALT når jeg er ute å reiser. Til og med setene på flyet (?!). Samme når vi er nye steder, så må alt dokumenteres. Derfor tar jeg alltid flere tusen bilder når jeg er på reise, fordi 90% av bildene er av helt unødvendige ting. Men jeg synes faktisk at disse bildene i sort/hvit ble ganske kule, så derfor bestemte jeg meg for å vise de til dere.

Endelig, har brukt så lang tid på å redigere disse bildene. Og ikke vet jeg hvorfor? De er nesten ikke redigerte, men slet med å få bildene akkurat som jeg ønsket dem. Håper dette ble nokså bra. Den første dagen tilbrakte vi bare ved stranden, i og med at vi landet 7 tiden på morgenen var vi alle veldig slitene, og ingenting er bedre da en å tilbringe en dag på stranden. Planen framover er å legge ut et innlegg som dette fra hver dag vi var der (ca.). Så kommer den noen andre innlegg fra turen i tillegg. Sånn blir det, når jeg har så mange bilder jeg ønsker å vise dere.

, Bærum

Hei!! Jeg er en 15 år gammel jente fra Bærum med stor interresse for mote og sminke. Her kan du lese om mote, livet mitt og sminke.. og masse mer! Er det noe du lurer på så send mail til cecilieuv@hotmail.com