januar 2015

27.01.2015

ALL WE HAVE IS NOW.

Pineapple

Denne uken har gått så fort, og kan nesten ikke tro at jeg skal tilbake på skolen i morgen igjen. Helgen har vært veldig bra - fredagen tilbrakte jeg sammen med noen av jentene hos Thea. Vi koste oss med fredags tv, prat og kos. Nå er Susanne og jeg akkurat ferdig med en skikkelig søndagsfrokost. Suuper digg å nyte siste dagen i helgen. Håper dere alle har hatt den bra helg!

where I take my inspiration from

Min absolutt favoritt blogg noen sinne. Det har dere vell kanskje fått med dere etterhvert (hehe). Her er en god blanding av flere av favoritt bildene hun har lagt ut.

LOVE

Elsker virkelig denne broen i Paris - disse bildene er fra da jeg var det sist. Så morsomt å lese på noen av disse også - for noen av låsene er ganske gamle.

// genser fra zara og hatt fra Brandy Melville//

Elsker fargene på disse bildene. Havet ser helt lyse blått ut, og skulle nesten tro det var sommer. Var utrolig kaldt da vi tok disse bildene - derfor kan dere se at jeg på noen av bildene er veldig anspent, haha. Denne uken har gått veldig greit hittil (selvom det bare er mandag), og det mye grunnet at det er mye som skjer når man bytter skole. Derfor gleder jeg meg veldig til å komme gjennom denne første uken - for så at jeg kanskje føler at jeg går på Sandvika og ikke stabekk. Veldig rart nå ihvertfall. Uansett så håper jeg dere liker bildene.

This.

Mandag igjen, men jeg har tenkt å begynne med noe nytt her. I og med at de fleste synes mandager er den verste dagen i uken tenkte jeg å begynne dagen mitt inspirasjon - hver mandag. Da får jeg ihvertfall ta på vekkeklokken litt tidligere de dagene, og kanskje blir jeg litt motivert til en ny uken. Tenkte dette kanskje var morsomt - så skal prøve å få det til. De aller fleste bildene er tatt fra tumblr.

Søndag igjen - men for en gang skyld gleder jeg meg til mandagen. Jeg er veldig spent på morgedagen mye fordi det er min første mandag på ny skole, og at jeg nå virkelig kommer til å få kjenne på at hverdagen kommer til å bli veldig annerledes. Skal snart ut å gå en tur med familien, før jeg skal ha møte med russejentene. I går kveld samlet vi oss noen jenter hos meg, og spiste taco. Vi snakket og koste oss - veldig hyggelig å ta noen lørdager som dette.

Roses

LONDON - 2015

(!!!!) Dette er helt syktt. For omtrent 3 dager siden satt jeg på skolen og fikk en sprø ide om at det hadde vært morsomt å feire Ebba sin bursdag i London. I og med at hun blir 18 (!!), så hadde det vært gøy å gjøre noe spesielt - noe man kommer til å huske. Derfor satte jeg med den på nettet og søkte litt rundt, og fant noen billige billetter. I går kveld ble billettene bestilt. En skikkelig jentetur med andre ord - kan nesten ikke tro det. Blir første ordentlige tur alene som nesten 18. Derfor ser det ut som at mitt reise år ikke blir noe å klage på i år heller. Det er jeg så takknemlig for - det å reise er tross alt det aller beste jeg vet om.

I går kveld så jeg en lignede collage på bloggen til Angelica Blick og synes det så veldig kult ut - derfor prøvde jeg med selv litt i dag. Bildene er tatt fra mine favoritt blogger Angelica Blick og Janni deler  - og noen andre jeg har funnet på tumblr, weheartit og instagram. Håper selvfølgelig at jeg får tatt en god del bilder når Ebba og jeg tar turen dit. Gleder meg såå masse!

Reiser 2014

//Første reisen i 2014 var min favoritt sted - dubai. VI tilbrakte en uke er, og jeg skulle virkelig reist tilbake om jeg fikk muligheten. Det finnes ikke noe bedre sted//

// Andre, og tredje reise gikk til Spania (ciudad quesada), her tilbrakte broren min 2 månder - og jeg fikk derfor muligheten til å besøke han to ganger. En helg sammen med Thea og Fride - og en helg sammen med familie. Gleder meg masse til på komme tilbake hit i vinterferien//

// I mai tok Fride og jeg turen til Berlin. Skikkelig koselig jentetur - skulle gjerne gjort det igjen. Min aller første gang i Berlin, men håper ikke det blir den siste//

// En uke av sommerferien tilbrakte jeg i Palma, sammen med Thea (og familie), og Liv. Helt sykt bra tur!!//

//Siste turen i 2014 ble til Barcelona i høstferien. En helt utrolig fin by//

Har opplevd veldig mange steder dette året - noe jeg er så takknemlig for. Det er jo ikke noe tvil om at jeg er farlig glad i å reise, og derfor ble ikke 2014 en dårlig år for meg. Håper jeg får opplevd noen steder i 2015 også, men blir nok ikke like mange reiser i år (hehe). Nå som jeg blir 18 er det også lettere å reise uten foreldre - lettere med hotell osv. Derfor håper jeg at jeg får med meg noen venner på noen turer i løpet av året.

soft colors

Jeg klarte å glemme at jeg starter sent i dag, så jeg var oppe klokken siden klokken 07.00. Tar kun 15 min å komme seg tll skolen, så har forsatt ganske god tid før jeg må dra - derfor ble det en lang og rolig morgen på meg i dag. Dagen videre kommer til å bli litt lengere, så deilig å ta det rolig fra morgen av. Her er enda noen flere bilder vi tok i helgen, og dette er bare noen - kommer mange flere. Noen som er ganske like som dette kommer jeg også til å legge ut, men tenkte å vise dere noen nå. Hadde så god tid, så tenkte jeg like greit kunne bruke tiden min på å poste ett innlegg her. Håper alle får en kjempe fin dag videre!

33 days to go

Selvom juleferien akkurat var over er det faktisk ikke lenge igjen til vinterferien. Gleder meg såå masse til det. Denne vinterferien går turen til Spania. Der nede skal Thea og jeg gå på spansk "skole" - så håper virkelig jeg får forbedret spansken min mens jeg er der. Vi skal være der omtrent akkurat den uke - skal bli veldig godt å komme litt bort fra denne kulden. Ser at det er ca 20 grader dere nede nå, og håper virkelig det er det samme når vi skal ned.

Sunday

Denne helgen gikk alt for fort (som alle helger), og har helt glemt å blogge. Fredagen jobbet jeg på et julebord sammen med Ebba som servitør - noe som tok hele fredagen. I går kveld spiste jeg middag med noen jenter som jeg skal begynne på skole med - noe som var super hyggelig!!

Her er to bilder fra i dag. Jeg møtte Fride en tur, og tok en god del bilder. Er ikke ferdig med å redigere resten, men håper jeg får gjort det ferdig i løpet av kvelden. Håper dere alle har hatt den bra helg:)

Det Nye - Angelica Blick

Jeg leser egentlig veldig lite blader, men i og med at Angelica Blick var på forsiden - så hadde jeg ikke noe annet valg. Som sikkert noen har merket er hun min absolutt favoritt blogger. Har nesten ikke lest andre blogger, og ihvertfall ikke norske etter at jeg fant det. Svenske bloggere er noe helt annet synes nå jeg. Skoene dere ser på bilde er fra hennes kolleksjon med bikbok - håper virkelig hun skal designe noe for dem igjen. Noen andre som leser bloggen hennes?

throwback

Jeg savner sommer så utrolig mye - i og med at jeg er ett skikkelig sommer menneske. Her er noen bilder fra da jeg var i Italia for ca. 1,5 år siden. Wow tiden går så fort. Håper det blir noen reiser dette året også. Første reise er ihvertfall Spania i vinterferien, og satser på å få tatt en god del bilder der nede. Ellers har jeg ingen reise planer i år, men i og med at jeg blir 18 før sommerferien så kan det hende jeg tar en reise med venner (noe vi holder på å planlegge). Men skal til Danmark helt i starten av sommerferien for å dra på Roskilde (!!!) - gleder meg sååå masse til det. I mellomtiden får det komme litt bilder fra tidligere ferier.

Førte gang jeg legger ut bilder av det nye håret, haha. Det begynner jo å bli en veldig godt stund siden jeg gjorde dette, men fargen er det forsatt. Den har sakte men sikkert gått ut, så det var ganske mye mørkere etter at jeg farget det. De første dagene var det så utrolig rart, men nå er jeg blitt veldig vant til det. Hva jeg gjør videre nå er jeg ikke helt sikker på - enten lar jeg det bli sånn, eller så farger jeg hele håret mørkere. Vi får se hva tiden viser. Men dette er var noen av bildene Fride og jeg tok i går. Det kommer flere bilder siden.

tatt så mange polaroid bilder denne ferien, og er er noen av de

Ojj, så glemte jeg litt bloggen igjen. Selvom jeg har hatt mye tid til overs denne ferien, har jeg valgt å bruke den på familie og venner. Synes det er ufattlig trist av ferien er over, og jeg er ikke klar for skole enda. Har også endret døgnrytmen min helt de to siste ukene. Jeg sovner 3 og våkner 1 (!?!?). Så lurer virkelig på hvordan det blir å stå opp i morgen tidlig. Denne ferien har jeg tilbrakt hovedsaklig hjemme. Vært mye selskaper og ting som har skjedd her, så det føltes riktigst. Dro en liten spontantur på fjellet dagen før nyttårsaften og ble der til nyttårsaften morgen. Ellers har det vært familie selskaper, julebord og nyttårsfering. Det kommer flere bilder av dette senere selvfølgelig. Nå skal jeg snart løpe ut døren for å møte Fride. Vi skal ta litt bilder, så om de blir bra - så kan det hende dere ser noen av de her i løpet av kvelden eller morgendagen.